8/10/2007 Trainingsrondje met de mannen van Verbier

Herfstzon

Zondag was het zover: we gaan een trainigsrondje maken met de mannen van de Grand Raid. In Zwitserland werd dit plan geboren. Meer specifiek in een pizzaria op zaterdagavond in Verbier. We hadden allemaal net de Grand Raid erop zitten, kwamen net onder de douche uit, en rond een uur of negen ’s avonds konden we eindelijk ons energietekort aanvullen. In de pizzaria. Vreemd genoeg had ik toen eigenlijk helemaal niet zoveel honger. Maar het bier was lekker. De ideëen werden steeds beter. Met dit resultaat: een leuke gezamenlijke trainingsronde in het vooruitzicht. Zo zag de toekomst er goed uit.

Even leek het er voor mij op dat deze mooie plannen toch niet konden doorgaan. De laatste weken liep het allemaal anders dan verwacht. Het werd onzeker of ik wel mee kon gaan. Wellicht moest ik mijn prioriteiten wat gaan verleggen de komende periode….
Maar juist in turbulente en hectische tijden heb ik dit soort dingen nodig. Ontspanning door inspanning. Uiteindelijk ben toch gegaan; en dat was goed!

De weersvoorspelling ziet er goed uit. En het wordt ook heel mooi weer. Rond half negen komen we bij Juul in Eygelshoven bijelkaar. Dan is het nog fris, maar de zon schijnt! Juul zal ons iets laten zien van het Wormdal in Duitsland en een steenberg. Jan, Robert, Rob, Rick, Jull en ik vertrekken richting Rimburg. We krijgen al gelijk een paar mooie trails voor de kiezen in de buurt van de watertoren. Dan volgen we het riviertje de Worm en komen uit bij een steenberg met mooie downhills. De liefhebbers kunnen hier kiezen uit een aantal flinke drops,…..ik sta klaar met mijn fototoestel, …maar liefhebbers zijn er niet! Ik doe het óók maar niet.

De steile klimmetjes en technische afdalingen wisselen zich in hoog tempo af. Juul weet de kleinste paadjes te vinden hier in de streek. Soms worden meerdere pogingen gewaagd om een klimmetje fietsend op te komen. We hebben tijd genoeg. Rob geeft fietsles: hoe kom je een supersteile klim zo staand op de pedalen op, zonder de grip onder je achterwiel te verliezen.

Als afsluiting rijden we nog een stukje over de Landgraafroute: steenberg, bosje bij Leenhof, kapellebos, Eykhagenbos en weer terug naar Eygelshoven.

Dan is er vlaai bij Juul. We hebben een uurtje of vijf lekker getraind. Lekker rustig gefietst met hier en daar een stevige interval bergop. We zijn helemaal klaar voor het NK en de Bart Brentjens Challenge in Eysden volgende week.

Juul: bedankt voor de route en de vlaai!
Mannen: geweldig om jullie weer te zien en om een stuk met jullie te biken. Tot bij de BBC!

Het seizoen zit er bijna op. Dan komt de tijd om me even te concentreren op andere,belangrijkere zaken. Ik zal de komende periode ook weer eens in de kayak kruipen: binnenkort wordt er brandinggevaren op zee. Hopelijk bij een stevige herfststorm met hoge golven.

Daarna hoop ik dat we het lekkere herfstweer terug krijgen van enkele weken geleden.

Ronald

Img_2483 Img_2484 Img_2485 Img_2486 Img_2487 Img_2488 H

Img_2489 Img_2490  Img_2497_1 Img_2496_1 Img_2498_1 Img_2499

3 Reacties op “8/10/2007 Trainingsrondje met de mannen van Verbier

1. Kan die loopfoto van het internet…….?!!
    Ik schaam me kapot er wordt al gesuggereerd dat ik GRC heb afgesneden, ik zin op wraak. Ondanks dat ik niet de vorm had heb echt een leuk dag gehad. Dit was mountainbiken zoals het bedoeld is. Tot zondag.

2. Ha Ronald,

Was een mooi dagje in het Limburgse land! Perfecte voorbereiding voor de BBC, bleek wel. Je hebt goed gereden gisteren!